Marketing & Communicatie
Bij LORiginals draait alles om originele ideeën met strategische slagkracht. Wij combineren creativiteit met een doordachte aanpak om merken te versterken en impactvolle marketing- en communicatieprojecten te realiseren.

Creatieve strategische marketing en communicatie
Succes begint met een sterke strategie. LORiginals ontwikkelt doordachte marketing- en communicatieplannen die jouw merk laten groeien en je doelgroep raken. Van merk
positionering tot contentstrategie – wij zorgen voor een heldere koers en meetbare impact.

Creatieve campagnes & conceptontwikkeling
Bij ons ontstaan ideeën die verder gaan dan standaard-
oplossingen. Wij ontwikkelen originele concepten en campagnes die niet alleen opvallen, maar ook strategisch onderbouwd zijn en resultaat opleveren.

Branding & positionering
Een sterk merk blijft hangen. LORiginals helpt bij het bouwen van een onderscheidende merkidentiteit, krachtige messaging en een consistente uitstraling, zodat je merk impact maakt en herkenbaar blijft.

Contentcreatie
Goede content vertelt een verhaal en brengt een merk tot leven. LORiginals creëert en implementeert inspirerende en converterende content, van video en tekst tot digitale campagnes en live events. Strategisch doordacht, creatief uitgevoerd.

Projectmanagement & executie
Van idee tot uitvoering: LORiginals leidt marketing- en communicatieprojecten met creativiteit, precisie en energie. Strak georganiseerd, resultaatgericht en altijd met een unieke touch.

Business events
LORiginals creëert maatwerk belevingen die tot in de kleinste details kloppen. Van concept tot uitvoering, met energie, humor en feilloze regie. Onze events voelen niet als een productie, maar als een verhaal dat leeft – van uitnodiging tot het laatste afscheid. “Energieke regie, creatieve maatwerk concepten en detailmanagement – dát is de LOR aanpak.”
Werk dat werkt – een greep uit onze projecten



Wageningen University & Research – Eiwittransitie
Voor Wageningen University & Research verzorgde ik de marketingcommunicatie rond het investeringsthema ‘de eiwittransitie’ – de verschuiving naar duurzamere, plantaardige eiwitbronnen als alternatief voor dierlijke eiwitten. Ik ontwikkelde diverse communicatiemiddelen, droeg bij aan events en werkte mee aan de communicatiestrategie. De communicatie richtte zich primair op industrie, beleidsmakers en wetenschappers, en secundair op de consument. Doel: het vergroten van de zichtbaarheid en impact van dit urgente thema.




ABN AMRO – interne communicatiecampagne ‘Morgen’
ABN AMRO lanceerde haar geactualiseerde langetermijnstrategie om haar ambitie ‘Bank van Vandaag’ te realiseren. Om de communicatie hierover te versterken, ontwikkelde ik samen met mijn collega’s een overkoepelend concept voor de interne communicatie wereldwijd genaamd ‘Morgen/ Tomorrow‘.
Het Morgen-concept werd ontworpen en geïmplementeerd om alle interne communicatie op één lijn te brengen en werd tijdens verschillende internationale bijeenkomsten geïntroduceerd. Te beginnen met de internationale managers, die vervolgens alle medewerkers persoonlijk informeerden. Ondersteund door een online portal en een strategiekrant om de urgentie te onderstrepen; allemaal onderdeel van een uitgebalanceerde communicatiemix en in aanvulling op structurele communicatie zoals het e-zine, magazine.




ERIKS – Senior Leadership Meeting
Voor ERIKS – een internationale industriële dienstverlener – ontwikkelde en organiseerde ik de jaarlijkse Senior Leadership Meeting in Amsterdam. Tijdens dit driedaagse event kwamen tachtig internationale leiders samen voor de introductie van de nieuwe kernwaarden. Vanuit een strategisch concept zorgde ik voor de volledige invulling: van locaties, overnachtingen en gastsprekers tot creatief vervoer (zoals de iconische Amsterdamse pont). Deelnemers gingen actief aan de slag met de kernwaarden en verbeeldden deze in video’s die de volgende dag al geëdit getoond werden – als levend bewijs van de interne verankering van de externe belofte.



Wageningen Marine Research – Strategische campagne Noordzee
Voor Wageningen Marine Research – hét kennisinstituut op het gebied van mariene ecologie – ontwikkelde ik de strategische communicatiecampagne ‘De Noordzee, straks onherkenbaar veranderd’. In deze campagne brachten we de grote veranderingen in beeld die onze Noordzee momenteel doormaakt, onder invloed van actuele thema’s als de energietransitie, voedseltransitie en biodiversiteitsverlies. Vanuit wetenschappelijke inzichten vertaalde ik complexe materie naar een heldere, prikkelende publiekscampagne die bewustwording en dialoog stimuleert.




Sonion – CES 2020 Las Vegas
Voor Sonion – ontwikkelaar van geavanceerde componenten voor hoortoestellen en hearables – verzorgde ik de volledige organisatie van hun aanwezigheid op CES 2020 in Las Vegas, samen met partner Valencell. Op deze toonaangevende techbeurs realiseerden we een gezamenlijke stand waar innovatieve technologieën op het gebied van hearables en biosensing centraal stonden. Ik was verantwoordelijk voor het volledige traject: van standontwerp en logistiek tot coördinatie ter plaatse. Alles tot in de puntjes geregeld voor maximale zichtbaarheid in een internationaal tech-speelveld.



Wageningen Food & Biobased Research – Commerciële proposities & campagnes
Voor Wageningen Food & Biobased Research – expert in toegepast onderzoek voor de voedsel- en biobased industrie – ontwikkelde ik meerdere commerciële proposities en bijbehorende campagnes. Doel: onze wetenschappelijke kennis effectief vertalen naar de praktijk en onze positie als thought leader in de sector versterken. Een mooi voorbeeld hiervan is
Flavor-AI – een innovatieve propositie waarin artificial intelligentie wordt ingezet om smaakprofielen beter te voorspellen en productontwikkeling te versnellen.